-: Mazrul Fotopages :-

By: Mazrul Hisyam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  8  9  10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  20  21  22  >  >>]    [Archive]
Monday, 13-Feb-2006 03:27 Email | Share | | Bookmark
:: Festival layang-layang day 1

Layang wau dan bebudak
Siap utk dinaikan
Suasana di hadapan muzium layang-layang
View all 16 photos...
Seperti yg diketahui festival layang-layang bermula pada 13hb Febuari 2006. Walau tak banyak agenda atau aturcara, tapi di sebelah malam diadakan acara "Cantik di Bumi" yg merupakan penilaian tahap pertama sesuatu wau atau layang-layang. Wau atau layang-layang akan di hakimkan dari segi rupa, design keseluruhan, bentuk, warna dan juga ciri-ciri khusus bagi sesuatu layang-layang. saya nak jelaskan dgn detail pun tak tahu sangat.



Lokasi: Bukit Layang-layang
Kamera: DMC FZ30
Exif (pic 1): | F/4 | iso 80 | 89mm | 1/125sec | No Flash | Spot Metering |
Exif (pic 2): | F/4.0 | iso 80 | 44mm | 1/320sec | No Flash | Spot Metering |

Kami berempat bersama Ayares, Ubie79 dan Putera_pawaka gi nembak dlm stadium perbadaran pasir gudang. Kat sini jugak lah pelayang-pelayang dari jauh spt trengganu, kedah, selangor dan lain-lain negeri tidur. Kesian jugak dia orang. Tapi dek semangat serta minat, mereka payahkan jugak walau keselesaan serba kurang. Satu tabik spring buat pelayang-pelayang dari negeri lain. Moga mereka terus mencintai ape yg mereka minat ini.



Tapi sebelah petang tu, sempat jugak gi nembak sorang-sorang kat tengah padang. Walau tak banyak layang-layang besar, hanya layang bebudak dan wau, tapi yg menarik telatah mereka menaikan layang-layang serta suasana keriangan. Tak kira bangsa mahupun besar kecil. Hari ini aje dapat mereka konker arena ini, kerana esok pelayang pro akan amik bahagian. So nih aje yg dapat saya tembak...kamera kotak cap ayam


Sunday, 12-Feb-2006 13:59 Email | Share | | Bookmark
:: Kids

Akmal yg tembam
Faisal yg manja
Sharmin yg manis
View all 9 photos...
Entry nih aku dedicated kepada anak-anak jiran yg juga merupakan rakan baik kami sekeluarga. Terima Kasih kepada En. Azman dan pasangannye Puan Liza & En. Safian dan pasanganye Puan Azie kerana menjadi lebih dari sekadar jiran tetangga. Semoga persahabatn ini terus berpanjangan.



Khas buat anak-anak mereka;
Fatin Syahirah, Muhammad NurHisyam dan Muhammad Akmal Mazlan
Amir Fariz, Amira Farain dan Amir Faisal Azman
Haikal, Sharmin Safian


Tuesday, 7-Feb-2006 15:45 Email | Share | | Bookmark
:: Titisan

 
Sebenarnya saya sedih berbaur marah atas satu kejadian yg mengaibkan bukan sahaja kepada saya, malah kepada seluruh penduduk bumi yg mengaku diri mereka Islam. Semuanye kerana seorang manusia biadap bernama Morgenavisen Jyllands-Posten telah menerbitkan 12 gambar kartun yg mengambarkan Nabi Muhammad S.A.W dengan niat menghina dan mengaibkan.

OOOOOOOOOOOOO

Lokasi: Kampung Tampin N9
Kamera: Canon A80
Exif : | F/2.8 | iso 100 | 8mm | 1/500sec | No Flash | Pattern Metering |

Memang dasar barat cuba menjatuhkan islam sejak zaman kegemilangannye lagi. Dan yg pasti mereka tidak akan berhenti. Kita tak perlu jadi seorang yg fanatik, ahli tarbiyah, ahli pas, ahli suluk, ahli sufi untuk mengutuk setiap perkara yg cuba menganggu-gugat Islam kerana sudah jelas ini adalah satu penghinaan buat semua orang Islam. Saya bukan ahli pas atau umno, tapi ingin menunjukan rasa marah dan sedih atas ape yg berlaku, dan mengutuk sekeras-kerasnye (kalau boleh biar dihukum sula dgn besi pagar) sapa-sapa sahaja yg menerbitkan kartun itu termasuklah mereka yg didlm negara kita juga.

Bak kata Presiden Hamid Karzai, "an affront (Kebiadapan)... for hundreds of millions of people". Fikirkan lah, apa lagi yg bakal mereka lakukan nanti...
p/s- air di daun teratai nih mengambarkan betapa rapuh air itu untuk terus berada di atas daun itu, melambangkan bertapa tergugatnye Islam itu....bertahanlah!

_________________________________________________________
FESTIVAL LAYANG-LAYANG ANTARABANGSA 2006
First FMDC Southern Region Gathering and Photo Shooting Event
SILA TEKAN DI SINI UTK MAKLUMAT LANJUT
_________________________________________________________


Tuesday, 31-Jan-2006 11:11 Email | Share | | Bookmark
:: Hijrah

 
Hijrah...
Acap kali didengar...
Acap kali jua diwar-warkan...namun
Masih ramai yg alpa, masih ramai yg hanyut...kerna
Mereka berkiblatkan barat, bersendikan demokari yg tak bersempadan
Mereka hanyut, sebab ibubapa tak kisah...ibubapa tak endah
Mereka akan terus menjadi mangsa, dan mencari mangsa...

Hijrah...
Datanglah bersama rahmat Mu,
Kembalikan anak bangsa ku kejalan sebaik-baik jalan,
Leraikan kekusutan yg merantai hati mereka,
Binasakanlah budaya asing yg membungkamkan akal fikiran mereka,
Saluti mereka nurkasih yg telah kontang dijiwa mereka,
Agar...dapat mereka mengarap,
Apakah itu pengertian.......Hijrah

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH 1427

p/s - Tiada sambutan bunge api

OOOOOOOOOOOOO

Lokasi: KLIA (Domestic Boarding)
Kamera: DMC FZ30
Exif : | F/3.6 | iso 80 | 44mm | 1/20sec | No Flash | Spot Metering |

_________________________________________________________
FESTIVAL LAYANG-LAYANG ANTARABANGSA 2006
First FMDC Southern Region Gathering and Photo Shooting Event
SILA TEKAN DI SINI UTK MAKLUMAT LANJUT
_________________________________________________________


Friday, 27-Jan-2006 02:49 Email | Share | | Bookmark
:: Bulan

Oh Bulan
Bulan...
Ape ade pada bulan, kiranya tak kerana matahari yg memberi cahaya,
Apa ade pada bulan, yg dipuja-puja sang pungguk,
Ape ade pada bulan, yg tak pernah menjanjikan ape-ape dipermukaanye,
Ape ade pada bulan, yg menyaksikan pasangan kekasih memetrai janji cintanye,
Ade ape pada bulan, yg menyaksikan manusia menunggu bayaran setiap bulan,
Ade ape pada bulan, yg menjadi siulan didalam lirik lagu,
Ade ape pada bulan, yg teruja didalam bait syair

Dan pada ku, hanya satu, aku gembira kerna aku masih bernafas utk melihat ciptaan Allah s.w.t dan menikmatinye....

OOOO

Lokasi: Depan rumah aje
Kamera: DMC FZ30
Exif : | F/3.7 | iso 100 | 89mm | 1/200s | No Flash | Spot Metering|

_________________________________________________________
FESTIVAL LAYANG-LAYANG ANTARABANGSA 2006
First FMDC Southern Region Gathering and Photo Shooting Event
SILA TEKAN DI SINI UTK MAKLUMAT LANJUT
_________________________________________________________


[<<  <  8  9  10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  20  21  22  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net