-: Mazrul Fotopages :-

By: Mazrul Hisyam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 5-Sep-2007 14:45 Email | Share | | Bookmark
:: Aku

Mazrul Fotopages
Sedang membelek gambar, terasa nak bersajak pulak.
Dlm mencari sajak yg sesuai utk gambar, terlihat nama Chairil Anwar
Bunyi mcm dj rado era. Namun setelah mengwikipedia (ade ke bahasa tu)
ternyata dia penyair ulung indonesia. Sajak AKU ini telah mengangkat namanya
sebaris dengan penyajak/penyair indonesia di zamannya.



Aku tak pernah mengenali nya, namun sebagai tanda hormat,
ku abadikan sajaknya di samping photo ku.
Semoga dia tetap menjadi insperasi pada penyajak-penyajak
muda di malaysia dan indonesia.

Lebih lanjut mengenai Chairil Anwar

http://id.wikipedia.org/wiki/Chairil_Anwar


Friday, 31-Aug-2007 00:00 Email | Share | | Bookmark
:: Malaysia - 50 tahun merdeka!



Merdeka...
Aku bukan soldadu...
yg bisa mempertahankan negara dari peluru tak bermata
Aku bukan guru...
yg bisa membina pemikiran generasi mendatang
Aku bukan ahli politik...
yg bisa menyatukan rakyat untuk kedamaian
Aku bukan hakim...
yg bisa menentukan yg hak dari yg batil
Aku bukan petani...
yg bisa berbakti pada tanah
Aku bukan nelayan...
yg bisa menjaring rezeki dari lautan gelora
Tapi...
Aku hanya manusia
yg bisa bersyukur di tanah bertuah ini
kerana...
Aku anak merdeka!!!


Sunday, 19-Aug-2007 16:29 Email | Share | | Bookmark
:: Macro...

Macro shot
Ape itu macro shot / photogarphy....

Traditionally, macro photography is defined as any photo in which the subject has a 1:1 ratio with the photo negative. This means that the image of the subject on the negative is exactly the same size as the real life subject. So, no magnification is used.

Macro Photography

With the development of digital cameras, the old definition of macro photography has begun to change. Today, zoom lenses and magnification are often used for macro photography. Macro photography requires a number of different accessories, including a macro lens, an extension tube to attach a lens to the camera and a reversing ring (an attachment allowing the photographer to attach the lens backwards). Other tools, such as a close-up lens or a telephoto extender, may also enhance macro photos.

The concept of macro photography is becoming more inclusive: if a tool or technique improves the final picture, use it!


So nih lah antara percubaan mengeshot macro yg saya buat baru-baru nih.
Shot yg simple aje. Belom tahap gaban lagi. Mungkin perlukan extension tube utk lebih effective...






Saturday, 18-Aug-2007 11:12 Email | Share | | Bookmark
:: Malaysia Asia Pacific Rally Championship 2007

RALLY CAR

This will be my final post for Malaysia Rally Championship coverage.
Orang pun dah muak ashik post rally aje.
Namun kat sini saya nak ucapkan terima kasih kepada penganjur Malaysia Asia Pacific Rally Championship 2007 iaitu Wheel Sport Management Sdn Bhd kerana memberi saya pas media utk event inih. Sila lawati laman http://www.malaysianrally.com/ utk mengetahui lebih lanjut aktiviti rally di malaysia.

Keseluruhannya, ianya satu outing yg membuka minda dan satu pengalaman berharga buat saya dan rakan-rakan saya iaitu..
1. Doubleukayes - http://doubleukayes.fotopages.com/
2. Tenno_rz - http://adzrin77.fotopages.com/
3. Ayares - http://ayares151.fotopages.com/
4. Radiohed - http://radiohed.fotopages.com/
5. A Razak - http://jekjenggo.fotopages.com/


Kalau diberi peluang lagi, ingin saja saya menjejak kereta rally sekali lagi di tahun hadapan. Semoga bertemu di tahun hadapan...




Tuesday, 14-Aug-2007 12:00 Email | Share | | Bookmark
:: Malaysia Asia Pacific Rally Championship 2007

Rally of Malaysia 2007
Rally of Malaysia 2007
Rally of Malaysia 2007
GENTLEMEN, START YOUR ENGINES

Sedikit gambar semasa kereta-kereta berada di starting point. Ape agaknya yg di fikirkan ketika ini. Masing-masing cuba mendapatkan masa terbaik dan mengharapkan tiada kemalangan yg serius berlaku.

Itulah yg saya nampak dari raut wajah Rally King Malaysia, Karamjit Singh semasa berada di permulaan SS2. Jelas dia seakan merasakan kereta yg dia gunakan, tak mampu kekal lama dlm rally kerana seakan ade masalah. Muka nya dah kemerahan, raut wajah mcm hampa. Namun dlm keadaan begitu, saya perhatikan, dia tetap pro dgn melayan abang bomba dan marshall yg bertugas, mahu mengambil gambar bersama nye. Rasa rugi lak ta amik gambo dgn Karamjit ari tu. Bukan ape, cuma tak nak ganggu konsentrasi dia dan menyalah guna pass media.

Walau ape pun, amat sedih melihat seorang jaguh, kecundang kerana tiada peruntukan secukupnya utk berlumba spt pelumba yg pro yg lain. All the best to Karamjit!
btw...karamjit gagal menghabiskan rally ini setelah keretanya rosak!






[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net